Returer

När du handlar på Naaroo har du 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Ångerfristen börjar löpa den dag du eller någon för din räkning tar emot produkten.

Ångerrätten gäller inte för varor tillverkade enligt dina instruktioner eller på annat sätt anpassade efter dina önskemål eller för produkter som av hygienskäl inte kan returneras om deras försegling har brutits. Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill utnyttja din ångerrätt.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Varan ska returneras inom 14 dagar från det datum meddelandet om utnyttjande av ångerrätten lämnades till Naaroo. Varan ska skickas väl emballerad i gott skick. Om varan inte returneras i godtagbart skick har Naaroo rätt att göra värdeminskningsavdrag.

Om varan har använts mer än vad som är nödvändigt för att du ska kunna fastställa dess egenskaper och funktioner förbehåller vi oss rätten att göra en skälig prisavdrag motsvarande den värdeminskning som uppkommit i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Om varan inte kan returneras i oförändrat skick behöver du omgående kontakta kundtjänst som bedömer om retur kan göras.

Nedan finns instruktioner om hur du returnerar din köpta produkt, för att din ångerrätt eller rätt till öppet köp ska gälla.

Alla beställningar skickas av Postnord.
Returnera en vara genom att följa dessa steg:

  1. Lägg tillbaka varan du vill returnera i originalförpackningen. Förslut förpackningen noggrant.
  2. Fäst den medföljande returfraktetiketten ovanpå den gamla fraktetiketten. (Vissa leveranser innehåller ingen retursedel. Då behöver du först kontakta kundtjänst som skickar en retursedel till dig via mail.)
  3. Lämna paketet hos ett PostNord-ombud eller bokhämtning av paketet i PostNord-appen eller via PostNords hemsida. Spara kvittot som returbevis.

Du får en återbetalning senast 14 dagar efter att vi tagit emot paketet.

Returavgifterna nedan debiteras när du utövar din ångerrätt eller rätt till öppet köp:

  • Små och medelstora varor (paket med vikt under 20 kg) – 99 kr.
  • Skrymmande varor (paket med vikt över 20 kg) – 249 kr.

Det är du som kund som ansvarar för att dina returvaror lämnas till vald transportör på rätt sätt. Notera därför paketets ID när du skickar paketet från ditt ombud, och be om ett kvitto om du inte får ett.

Returfraktkostnaden kommer automatiskt att dras från ditt återbetalningsbelopp. Om du ångrar ditt köp och vill returnera hela din beställning måste du kontakta kundtjänst inom 14 dagar efter att du eller någon i ditt ställe tagit emot din beställning och meddela att du vill ångra ditt köp.

Om du vill neka ditt paket hos ombudet måste du kontakta vår kundtjänst innan detta görs för att inte debiteras avgiften för att inte utlösa beställningen.

Om varan är skadad, om du inte fått din retursedel eller om du har andra frågor kan du alltid kontakta oss via vår kundtjänst.